logo WIJNJOURNAAL groen

Nieuwe Alsace Campagne

door | 13 aug 2013 | Nieuws, Redactie

Alsace advertentie fruitAlsace advertentie bloemen

Het Conseil Interprofessionel des Vins d’Alsace heeft een nieuw campagneconcept ontwikkeld, dat momenteel wordt uitgerold in de belangrijkste exportmarkten, waaronder Nederland.

Pure expressie

Met de nieuwe campagnebeelden blijft de Alsace dichter bij haar eigen identiteit en het unieke karakter van de wijnen. Het concept is gebaseerd op de pure expressie van de wijnen. Centraal in de campagne staan de geur- en smaakbeleving van Alsacewijnen: de frisheid en de kenmerkende aroma’s van fruit, bloemen en kruiden. Wijn-spijs komt minder op de voorgrond te staan en zal altijd gekoppeld zijn aan de geur- en smaakbeleving van de wijn. Het blijft daarmee altijd een Alsace Smaakexperience.

Marketingstrategie en middelen

Nederland is na België de tweede exportmarkt voor stille Alsacewijnen. Om in Nederland het marktaandeel en de naamsbekendheid van Alsacewijnen te vergroten en het imago te moderniseren staan vele activiteiten op het programma. Zowel de handel als de consument worden benaderd, direct en via de media. Zo wordt de campagne ondersteund door advertenties in doelgroepgerichte printmedia, online bannering en op Facebook. De website www.smaakexperience.com en het e-news worden gerestyled en ook wordt er nieuw promotiemateriaal ontwikkeld. Het concept biedt volop mogelijkheden voor de wijnhandel om in te haken en hun Alsacewijnen onder de aandacht van hun afnemers te brengen.

Meer nieuws

Austria retains its lead in organic viticulture

Austria retains its lead in organic viticulture

For the first time ever, a quarter of all Austrian vineyards are certified organicExactly one quarter (25.0%) of the area under vine in Austria has been certified as organically cultivated, as the latest figures released by the Federal Ministry of...

Lees meer
ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

The global spirits industry stands at a turning point — and the inaugural ProSpirits Report – The Future of Spirits captures the opportunities and challenges shaping its next chapter. Based on insights from over 200 industry professionals across 45...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This