logo WIJNJOURNAAL groen

Smaak centraal in nieuwe wijnafdeling Albert Heijn

door | 2 apr 2014 | Nieuws, Redactie

jrxg_flessen_4

Zaandam, april 2014. De wijnafdeling van Albert Heijn heeft een metamorfose ondergaan. Met de nieuwe indeling op smaak en een honderdtal nieuwe wijnen, is het kiezen van een wijn gemakkelijker èn leuker geworden.

Het kiezen van een wijn is best een uitdaging. Want hoe weet je hoe een wijn smaakt als je die nog niet eerder hebt gedronken? Om het kiezen makkelijker te maken heeft Albert Heijn de wijnafdeling nu ingedeeld op smaak. Er zijn 10 verschillende smaakcategorieën: stevig, soepel en fruitig voor rood, vol, fris&fruitig en lichtzoet voor wit, droog en lichtzoet voor rosé en bubbels. Op schapkaartjes wordt elke smaak uitgelegd en wordt aangegeven bij welk moment of bij welke gerechten de wijnen passen. Gert Zwitser, verantwoordelijk voor wijn bij Albert Heijn: “Omdat de wijnen nu overzichtelijk op smaaktype bij elkaar staan, hebben klanten een veel beter overzicht van ons totale wijnassortiment”. Om consumenten te inspireren nieuwe wijnen te proberen, introduceert Albert Heijn zogenaamde wijnboxen.  Iedere twee weken worden hierin minder bekende wijnen belicht. Dit zijn wijnen uit onbekende gebieden, van bijzondere druiven, biologische of fairtrade wijnen, altijd wijnen met een verhaal.  “Niet alleen is het kiezen makkelijker geworden, maar ook veel léuker omdat klanten nieuwe wijnen kunnen ontdekken in hun favoriete smaakcategorie,” aldus Zwitser.

Ruim 100 nieuwe wijnen in assortiment

Bij een nieuwe wijnafdeling horen ook nieuwe wijnen. Vanuit een focus op diversiteit zijn er ruim 100 nieuwe wijnen bijgekomen. Denk daarbij aan onbekendere streken, zoals Rias Baixas, wijnen van onbekende en spannende druivenrassen, zoals een Ripasso en een Muscat; een breder aanbod in het duurdere segment met een stevige Nebbiolo en wijnen van Fetzer. Daarnaast zijn er wijnen van Jamie Oliver, wijnen met eigentijdse etiketten, zoals de Bordeaux Chops & Burgers en de hippe flessen van L!fe.

Onder eigen merk is er een nieuwe serie van 11 varietal wijnen, waaronder  Pinot Noir, Malbec, Pinot Grigio en Moscato. Ook nieuw zijn de 0,25 liter flesjes in PET.

Kortom: Er is veel te ontdekken op de nieuwe wijnafdeling van Albert Heijn.

Meer nieuws

Austrian wines impress in Tokyo

Austrian wines impress in Tokyo

– Major success for Austrian wine exports to Asia: the Austrian Tasting in Tokyo 2025, hosted by the Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) on 22 July, attracted more than 600 wine professionals from the Japanese retail sector, hospitality industry...

Lees meer
Verliefd op de Elzas (2)

Verliefd op de Elzas (2)

De Elzas kent een prachtig landschap, een eigen taal en een aantrekkelijke gastronomie. De eet- en drinkcultuur staat hier hoog in het vandaal. Kijk eens op de kaart van Michelin en ontdek hoeveel restaurants van niveau deze regio telt. Maar, het zijn niet...

Lees meer
Jong of oud: Sherry blijft je verrassen

Jong of oud: Sherry blijft je verrassen

Ontdek de tijdloze complexiteit van deze iconische wijnEén van de unieke kanten van sherry is het solerasysteem waardoor er meerdere oogstjaren in een fles samenkomen. Wat de bekende drank nog specialer maakt, is dat dit kan leiden tot oude en zeer oude...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This