Wijnjournaal.nl

Nederlandse wijnhandelaren bereiden consumenten campagne voor

door | 15 jul 2015 | Nieuws

Leidschendam, 15 juli – De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) bereidt een consumenten campagne voor gericht op het verantwoord genieten van wijn. Deze campagne is gebaseerd op de principes van het internationale platform Wine in Moderation. Wine in Moderation liet vandaag in een persbericht weten verheugd te zijn met de participatie van de Nederlandse wijnsector.

Om lid te kunnen worden van Wine in Moderation heeft de KVNW eerder dit jaar een verzoek ingediend. Wine in Moderation telt met de toelating van de KVNW 15 leden en 3 waarnemende leden. Alle deelnemende organisaties dragen bij aan het verminderen van alcohol gerelateerde problemen. Binnen de WIM Association zijn inmiddels meer dan 20 landen vertegenwoordigd. Naast wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en zelfregulering van alcoholreclames richt Wine in Moderation zich op het stimuleren van verantwoorde wijnconsumptie en wijst ze tegelijkertijd op de risico’s van overmatig of verkeerd gebruik van wijn.

De voorzitter van de KVNW, de heer Peter van Houtert: “De KVNW heeft zich altijd sterk gemaakt voor verantwoorde wijnconsumptie. Zo waren we één van de oprichters van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en staan we aan de wieg van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. Er is in toenemende mate aandacht voor onverantwoorde alcoholconsumptie. Ook de KVNW wordt aangesproken op haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wij vinden verantwoorde wijnconsumptie erg belangrijk en willen ons daarvoor ook inspannen. Daarom sluiten we ons aan bij Wine in Moderation en starten we in oktober met een consumenten campagne.”
Op 8 oktober 2015 vindt in Den Haag de lancering van de campagne plaats. Deze campagne is gebaseerd op de principes van het Wine in Moderation Programma. Wel heeft de KVNW zich voorgenomen om de uitingen te laten aansluiten bij de Nederlandse context.

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Co-founder: Alexandre Haggai (links in de pagina Co-founder Clément Benoit) Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs die €105 miljoen aan financiering heeft opgehaald, gaat officieel van start gaat in Nederland. Het doel is restaurateurs te ondersteunen bij het...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix