Gamechanger in wijn neemt liefhebbers mee op een nieuwe, virtuele experience
Terwijl het voor de meeste mensen nog abracadabra is, zet VINVIN Wines als eerste wijnimporteur in de wereld stappen in de metaverse. De gamechanger in wijn stapt hiermee in de driedimensionale online wereld die reeds omarmd werd door grote tech bedrijven als Meta (tot voor kort Facebook) en Amazon.
Het is al maanden het gesprek van de dag: de metaverse. De aanleiding was het nieuws dat Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, in juli 2021 liet weten dat hij in de komende vijf jaar van zijn social mediabedrijf een metaverse bedrijf wil maken.
“De metaverse kun je eigenlijk zien als de nieuwe fase van het internet”, vertelt Marcel Just de la Paisières van VINVIN Wines. “Het tweedimensionale en platte internet verandert de komende jaren naar een driedimensionale, ruimtelijke vorm. De metaverse speelt zich voor iedereen synchroon on- en offline in realtime af. Zie het als een virtuele ontmoetingsplek. Op het moment is de metaverse voor velen nog een onbekende wereld – een ver van je bed show. Hoewel de optimalisatie hiervan nog ruim tien jaar kan duren, worden de eerste stappen door ons al gezet.”VINVIN Wines’ metaverseJust de la Paisières vervolgt: “De eerste stappen die wij in onze metaverse gaan zetten zijn onder anderen unieke lanceringen van exclusieve champagnes en wijnen van top wijnhuizen. We bieden de producten eerst exclusief in de virtuele wereld aan. Daarna krijgen wijnliefhebbers deze ook aangeboden via onze webshop en/of partners.” Maar daar blijft het niet bij: VINVIN Wines biedt virtuele masterclasses aan, geeft meerdere keren per week advies door de wijnspecialist en biedt haar partners een podium. Denk hierbij aan een virtuele galerie met het werk van verschillende kunstenaars zoals Pablo Lucker uit Amsterdam, de Rotterdammers Roderik Faasen, Hans Kleinjan en Maikel Kleinjan van AAAFRESH123 Gallery en de unieke kunstwerken van de opkomende Rotterdamse analoge natuurfotograaf Chantal Lindsen. Deze kunst wordt tentoongesteld en kan worden aangekocht.
Als onderdeel van de metaverse ontvangen bezoekers speciale promoties. Daarnaast verkent VINVIN Wines de mogelijkheden om NFT’s (non-fungible tokens) uit te brengen. Denk hierbij aan een exclusief lidmaatschap waar een NFT toegang geeft tot unieke voordelen. Kortom: genoeg te doen in de metaverse van VINVIN Wines.
Just de la Paisières: “Op dit moment is ons voornaamste doel om de online wijnbeleving en customer experience naar een hoger niveau te tillen. Vooralsnog bieden we op het moment een selecte groep toegang tot onze metaverse. Later in het jaar wordt het voor iedereen toegankelijk.”Over VINVIN WinesVINVIN Wines, opgericht door Frank Laurentius, Corinne Hofland en Marcel Just de la Paisières, brengt wijnkennis met een combinatie van technologieën en een persoonlijke benadering over op hun klanten. Dit doet ze met een assortiment dat bestaat uit meer dan 300 uitzonderlijke (en soms gelimiteerde) wijnen van hoge kwaliteit. Denk hierbij aan een breed scala aan exclusieve wijnen waarmee horeca en wijnliefhebbers van mooie flessen worden voorzien.
Voor meer informatie zie: www.vinvinwines.nl