logo WIJNJOURNAAL groen

Royal Swinkels en Ramzy Group willen groeien in Amsterdam

door | 16 jan 2024 | Nieuws

Foto: Van links naar rechts: Ramez Ramzy, Noud Swinkels, Bahaa Ramzy.

Royal Swinkels, een vooraanstaande naam in de wereld van bierbrouwen, heeft recentelijk aangekondigd dat ze een partnerschap zijn aangegaan met de Ramzy Group, dat met 35 bars, restaurants en hotels een gevestigde speler is binnen de Amsterdamse hospitality sector. Deze samenwerking markeert een nieuw tijdperk voor beide familiebedrijven en legt de basis voor verdere Amsterdamse groei en uitbreiding van zowel de Ramzy Group als de familiebrouwerij Royal Swinkels. 

Royal Swinkels 35 extra schenkpunten in Amsterdam

De samenwerking is van strategisch belang voor de Royal Swinkels, die hiermee verder investeert in de Amsterdamse horeca markt en zo haar groei in de hoofdstad verder wil vergroten. Als onderdeel van deze samenwerking zal Royal Swinkels zowel speciaalbieren, Swinckels als Bavaria schenken in alle 35 cafés, restaurants en hotels van de Ramzy Group.

Noud Swinkels vindt dat “de samenwerking met de Ramzy Group perfect in onze strategie past om onze aanwezigheid in Amsterdam uit te breiden.Daarnaast vinden beide familiebedrijven dezelfde kernwaarden belangrijk en dat is essentieel voor duurzame groei en investeren in nalatenschap. “Ik kijk daarom uit naar een succesvolle toekomst waarin we duurzaam investeren in onze hoofdstad Amsterdam.”

Van snackbar naar luxe Skylounge in 30 jaar

De nieuwe samenwerking en investering zorgt ook voor een versnelling van de groei van de Ramzy Group. Doordat dit de uitbreidings- en overname-strategie gaat versnellen. Ramzy Group zet in op een brede Amsterdamse horeca-portefeuille waarin alle segmenten vertegenwoordigd worden. Recentelijk is de luxe Ventuno SkyLounge toegevoegd aan de portefeuille. Met dertig jaar ervaring in de Amsterdamse horeca- en vastgoedsector heeft de Ramzy Group gestaag haar positie versterkt. Het begon allemaal drie decennia geleden, toen de vader van Ramez Ramzy zijn eerste horecagelegenheid, een snackbar nabij het Rembrandtplein, opende. Vandaag de dag is de Ramzy Group uitgegroeid tot een gerenommeerde naam in de branche, en met meer dan 35 horecagelegenheden een belangrijke speler.

Ramez Ramzy (30), CEO van de Ramzy Group, deelde zijn enthousiasme over deze samenwerking, “Voor ons is deze samenwerking met de Royal Swinkels een mijlpaal in de geschiedenis van de Ramzy Group. Het is fantastisch om samen te werken met een familiebedrijf dat net als wij een lange historie van succes en toewijding aan kwaliteit heeft. We zijn beide familiebedrijven die iets willen opbouwen voor de volgende generatie maar ook duurzaam wil investeren in de ontwikkeling van Amsterdam.”

De Royal Swinkels en de Ramzy Group zijn vastberaden om te werken aan het creëren van onvergetelijke ervaringen voor hun gasten en het versterken van hun positie in de Amsterdamse horecawereld. 

Meer nieuws

Shifting the goal posts of wine competitions

Shifting the goal posts of wine competitions

In an industry where an estimated 5 000 wine and spirits competitions are annually held world-wide, it makes sense to focus on those who offer real value instead of yet another sticker on a bottle. And here the South African Selection by Concours Mondial...

Lees meer
All you need is Wine Paris

All you need is Wine Paris

De Wine Paris 2025 is uitgegroeid tot het belangrijkste internationale B2B event in de wijn-en gedistilleerdsector. De beurs trok dit jaar een recordaantal van 52.622 bezoekers, waarvan 45% internationaal, uit 154 verschillende landen. In een tijd van...

Lees meer
Lindeman’s wijnen ‘back on track’ in Nederland

Lindeman’s wijnen ‘back on track’ in Nederland

Nieuwe focus ‘Wine that tastes like home’  en de Huishoudbeurs!Lindeman’s, één van ’s werelds bekendste wijnmerken, is weer ‘back on track’ op de Nederlandse markt. Na 3 jaar marketingstilte gaat het merk in 2025 weer volledig uitpakken. De Australische en...

Lees meer
The perfect match: food and wine at ProWein

The perfect match: food and wine at ProWein

ProWein will be especially focused on the food & wine pairing theme this year. It will not only be the food service Lounge “urban gastronomy by #asktoni” that is dedicated to the theme. The varied supporting programme will also hone in on the perfect...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This