Wijnjournaal.nl

SLURP!: charme offensief richting nieuwe wijnconsument

door | 12 sep 2024 | importeurs

Vanaf deze week introduceert SLURP! – één van de bekendste wijnmerken van Nederland- de nieuwe range met een totale make over bij Albert Heijn. Het SLURP! label roept bij velen de associatie op met Ilja Gort, echter is SLURP! sinds 2021 voor 100% in eigendom van het Franse wijnbedrijf Cordier. Voor deze herintroductie is er goed gekeken naar de koopbeslissingen van de nieuwe generatie onervaren jonge wijnconsumenten. Zij worden de laatste jaren overspoeld met merken, smaken en verpakkingen van wijnen, maar ook van bier, ready to drink en alcoholvrije alternatieven. Om deze beginnende wijndrinkers gemakkelijk te laten kiezen, wordt gefocust op kleur en smaaktype.   

Joke Kornet-Broekmans, Trade Marketeer voor Noord-Europa bij Cordier: “Het blijft lastig wanneer je werkzaam bent in de wijnindustrie en je weer teruggaat naar het moment dat je voor het eerst zelf je wijn ging kopen. Wat viel op, waar baseerde je je keuze op, wat vond je moeilijk. Bij de nieuwe SLURP! zijn we uitgegaan van deze doelgroep wiens smaak al wel ontwikkeld is, maar qua kennisniveau een absolute beginner is. We hebben de nieuwe labels en smaakindeling dan ook laten testen bij deze referentiegroepen alvorens het in productie te nemen.”  

Wanneer kunnen we slurpen 
De SLURP! (75 cl) en SLURPIE (25 cl) Rosé liggen al in de winkels, en zijn vaak te vinden in het gekoelde wijnschap, evenals de vernieuwde SLURP! Sauvignon Blanc. De SLURP! en SLURPIE Chardonnay zijn samen met de SLURPIE Rood in de loop van de meimaand verkrijgbaar. De SLURP! Muscat volgt in juni. SLURP! kost € 5,29 en SLURPIE € 2,49. 

Welke smaken gaan we slurpen:  
SLURP! Exotic & Fresh – Franse witte droge wijn van Sauvignon Blanc 
SLURP! Fruity & Floral – Franse witte fruitige wijn van Chardonnay  
SLURP! Berry & Zesty – Franse rosé wijn van de Grenache druif 
SLURP! Sweet & Smooth – Spaanse wijn van de verrassende Muscat druif    Over SLURP!
SLURP! wordt geproduceerd door de Franse wijnproducent Cordier, één van de meest vooraanstaande wijnhuizen zowel in volume als in kwaliteit. SLURP! richt zich op de jonge generatie beginnende wijndrinkers om tussen alle prikkels door een leuke wijn voor de gelegenheid te kiezen. Bij de ontwikkeling van de nieuwe SLURP! wijnen is hierop ingespeeld door de onmiskenbare kleurrijke etiketten. Voor alle bestaande tienduizenden SLURP! fans; de vertrouwde SLURP! smaak blijft onveranderd lekker.  Voor meer informatie, bezoek www.slurp-wijn.nl.

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Co-founder: Alexandre Haggai (links in de pagina Co-founder Clément Benoit) Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs die €105 miljoen aan financiering heeft opgehaald, gaat officieel van start gaat in Nederland. Het doel is restaurateurs te ondersteunen bij het...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix