Van traditioneel tot trendy alcoholvrij: een nieuw ecosysteem blaast de drankenindustrie nieuw leven in.
Vinexposium geeft haar evenement in Parijs in 2026 een totaal nieuwe dimensie. Wine Paris groeit, herstructureert en evolueert om aan te sluiten bij veranderende consumptietrends. Drie beurzen – Wine Paris, Be Spirits en Be No – worden samengebracht onder één dak om het volledige aanbod van alcoholische én alcoholvrije dranken te laten zien.
Tijdens de komende editie onderstreept Vinexposium zijn rol als motor van groei en innovatie in de drankensector, met oog voor de snel veranderende mondiale trends.
“Met Wine Paris, Be Spirits en nu ook Be No geeft Vinexposium vorm aan een duidelijk, doelgericht aanbod dat is opgebouwd rond drie pijlers die aansluiten bij de voortdurende transformatie van de sector, van alcoholische dranken tot alcoholvrije dranken. In de steeds complexere economische omgeving van vandaag is het onze rol als toegewijde bondgenoot van de sector om duidelijkheid te scheppen, collectieve energie te kanaliseren en een weg te banen naar een duurzame toekomst”, aldus Rodolphe Lameyse, CEO van Vinexposium.
WINE PARIS:
ONTMOETINGSPUNT VAN DE INTERNATIONALE WIJNHANDEL
Wine Paris heeft zich gevestigd als een toonaangevend platform voor producenten en inkopers wereldwijd. In 2026 verwacht de beurs meer dan 6.000 exposanten uit 60 landen en meer dan 60.000 bezoekers uit 155 markten. De komende editie breidt verder uit met nieuwe nationale en regionale paviljoens, waaronder Kroatië, Tsjechië, Roemenië, Cyprus, Turkije, Nieuw-Zeeland, Bulgarije en Duitsland.
Dankzij het sterke internationale momentum is het evenement een uniek zakelijk ontmoetingspunt voor de sector: van de grote wijnregio’s tot de nieuwkomers met potentie.
“Het bereik van Wine Paris groeit elk jaar doordat nieuwe landen deelnemen als exposant. Die brede vertegenwoordiging trekt inkopers uit alle markten en maten en stimuleert de export,” zegt Nicolas Cuissard, directeur van Wine Paris.
BE SPIRITS:
HET WERELDWIJDE PLATFORM VOOR SPIRITS EN MIXOLOGIE
Be Spirits, gelanceerd in 2020, is uitgegroeid tot een van de meest creatieve en innovatieve showcases op de Wine Paris. In 2025 bracht Be Spirits meer dan 300 exposanten uit 34 landen samen. In 2026 vormt Be Spirits een standalone event, dat aansluit bij de groeiende internationale scope met nieuwe paviljoens die landen vertegenwoordigen als Schotland, Mexico, Japan, de Verenigde Staten, Ierland en Australië. Deze dynamiek wordt ook gestimuleerd door de aanwezigheid van opvallende deelnemers, variërend van bekende internationale merken tot opkomende ambachtelijke distilleerderijen en producenten van premium mixers. Nieuwe deelnemende landen zijn onder meer de Filippijnen, Monaco, Madagaskar, Panama, Bulgarije en Oekraïne.Be Spirits heeft zijn positie gebouwd met formats als de Infinite Bar en het Be Spirits Stage, en een eigen identiteit rond mixologie, vakmanschap en innovatie. Het aanbod wordt bovendien verbreed met bier, cider, sake en kant-en-klare mixdranken (RTD’s), passend bij de snelle verschuivingen in de markt.
BE NO:
DE STRATEGISCHE ZONE VOOR ALCOHOLVRIJ BINNEN WINE PARIS
Be No is in 2026 een belangrijke nieuwkomer: de nieuwe B2B-ontmoetingsplaats van Vinexposium, specifiek gericht op alcoholvrije alternatieven. “Be No brengt alcoholvrije wijnen, spirits, bieren en kant-en-klare mixdranken (RTD’s) samen, zowel gedealcoholiseerde dranken als producten die zonder gisting zijn ontwikkeld, naast dranken met een vergelijkbare positionering, zoals mousserende theeën en gefermenteerde dranken. Het gaat nadrukkelijk niet om vruchtensappen of frisdranken, maar om een zorgvuldig samengesteld platform voor professionals die zoeken naar serieuze alternatieven,” zegt Audrey Marqueyssat, directeur van Be Spirits en Be No.
Be No structureert de snelgroeiende wereldwijde markt, dankzij een groei van meer dan 10%. Met 12 landen, van Europa tot Australië, is Be No bezig een internationaal platform te worden, met de steun van grote merken zoals Moderato en Noughty van Thomson & Scott.Om richting te geven in een markt die volop in ontwikkeling is en om professionals te inspireren, introduceert Be No de Be No Talks. Dit zijn sessies van 45 minuten met ruimte voor interactie en uitwisseling.
Be No vormt daarmee een essentieel onderdeel van de nieuwe productsegmentatie op Wine Paris 2026 en biedt een duidelijke structuur voor een snel veranderend drankenlandschap
“Wat we in Parijs aan het opbouwen zijn, maakt deel uit van een bredere 360°-visie die we in ons hele evenementenportfolio zullen uitrollen. Vinexpo Americas, Vinexpo Asia en Vinexpo India zullen op hun beurt deze segmentatie overnemen. Door voorop te lopen bij belangrijke verschuivingen in de sector, beloven we de internationale ontwikkeling van de sector te ondersteunen met duidelijke benchmarks en een gedeeld kader”, concludeert Rodolphe Lameyse, CEO van Vinexposium.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Wine Paris, Be Spirits en Be No 2026 vindt plaats van 9 t/m 11 februari 2026 in Paris Expo Porte de Versailles.
ABOUT VINEXPOSIUM
Vinexposium is het hele jaar door een partner voor de internationale handel in wijn en gedistilleerde dranken. Via internationale zakelijke evenementen en eigen redactionele inhoud brengt de organisatie alle segmenten van de sector samen om groei en zichtbaarheid te stimuleren.
Door netwerkkansen te koppelen aan marktinzichten, waaronder het programma Voice of the Industry, ondersteunt Vinexposium professionals wereldwijd bij het inspelen op veranderingen in de markt, het benutten van kansen en het volgen van nieuwe trends op het gebied van duurzaamheid, innovatie en consumentengedrag.










