Wijnjournaal.nl

Rueda kiest in Nederland en België voor TOT-PR

door | 3 apr 2015 | importeurs, Nieuws

Logo Rueda

Het Consejo Regulador de la Denominación de Origen Rueda gaat een samenwerking aan met TOT Public Relations in Rotterdam voor de promotie van Rueda wijnen op de Nederlandse én Belgische markt. Eind 2014 is een start gemaakt met de organisatie van persreizen, proeverijen en een social media campagne. In 2015 zullen de activiteiten verder worden uitgebreid om Rueda wijnen op beide markten onder de aandacht te brengen.

Rueda – de Spaanse witte wijnregio bij uitstek

De D.O. Rueda ligt in wijnregio Castilla y León ten noordwesten van Madrid. De wijngaarden liggen aan de noordkant van de Spaanse hoogvlakte op ongeveer 700-850 meter. Het is een van de belangrijkste Spaanse wijngebieden voor witte wijn en Nederland is met ruim 3 miljoen flessen de grootste afnemer van Rueda wijnen. Verdejo is het belangrijkste lokale druivenras van Rueda. De wijnen van deze druif kenmerken zich door een mooie zuurgraad, een uitgesproken aroma met citrusfruit, appel, peer, bloemen en kruiden én herkenbare bitters.

Strategie Rueda

De strategie van TOT-PR voor Rueda richt zich op het verhogen van de naamsbekendheid van de wijnen. In beide landen staat er een stevig programma met PR-en consumenten-activiteiten klaar,  waaronder persreizen en -proeverijen, een voortzetting van de social media campagne en een Rueda supplement in samenwerking met Perswijn. Voor Nederland voegen we daaraan de deelname aan consumentenbeurzen toe. In België staan een Rueda promotie in wijnbars én een educatieprogramma op hotelscholen op de agenda.

jrxg_ruedabanner_1

TOT Public Relations

TOT-PR is hét PR en communicatiebureau voor producten, merken en bedrijven in food, drinks en lifestyle. Met veel trots en toewijding werkt TOT-PR voor een divers klantenbestand in binnen- én buitenland, waaronder Alsace, Graham’s, 

Val d’Orbieu, Hérault-Le languedoc, Jules DeStrooper, Riso Gallo en Swiss Cheese Marketing.

Het bureau dat 2 april 2015, precies 22 jaar bestaat heeft een unieke kennis van de wijn- en foodmarkt, in zowel Nederland als België. Voor de activiteiten op de Belgische markt werkt TOT-PR samen met freelancer Alice Bown

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Co-founder: Alexandre Haggai (links in de pagina Co-founder Clément Benoit) Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs die €105 miljoen aan financiering heeft opgehaald, gaat officieel van start gaat in Nederland. Het doel is restaurateurs te ondersteunen bij het...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix