logo WIJNJOURNAAL groen

Internationaal Wine Regions Event op 14 maart 2018 in Amsterdam

door | 24 mei 2017 | Nieuws, Redactie


Nieuw evenement voor wijnregio’s, georganiseerd door Perswijn en Pitch PR Amsterdam, 23 mei 2017 – Op woensdag 14 maart 2018, enkele dagen voor Prowein in Düsseldorf, vindt in Amsterdam een nieuw evenement plaats. Het ‘Wine Regions Event’ is een gezamenlijk initiatief van Perswijn Magazine en Pitch Communicatie en PR. Op dit eendaagse event kunnen wijngebieden en kleine, opkomende wijnlanden hun wijnen presenteren aan de Nederlandse markt. Dit nieuwe wijnevent richt zich op importeurs, retailers, sommeliers, chefs, inkopers en journalisten. www.wineregionsevent.com.

Wine Regions Event
Zowel Perswijn Magazine als Pitch PR zien een groeiende behoefte van gespecialiseerde en opkomende wijngebieden om hun wijnen in Nederland te presenteren. Anderzijds zijn de agenda’s van wijnprofessionals altijd erg vol door de vele proeverijen, initiatieven van importeurs en vakbeurzen. Dit geeft aanleiding om begin volgend jaar de krachten te bundelen. Inmiddels zijn er goede contacten met interessante en opkomende wijngebieden, zowel binnen Europa als in nieuwere wijncontinenten. Ook importeurs uit Nederland hebben de mogelijkheid hun wijnen te presenteren als zelfstandige exposant. Dit kan voor een bepaalde regio of in samenwerking met een andere deelnemer van een bepaald wijngebied.

Over Perswijn Magazine
Perswijn is het belangrijkste onafhankelijke wijntijdschrift van Nederland. Het verschaft informatie over wijnen uit de gehele wereld en is altijd op zoek naar nieuwe en verrassende ontdekkingen. Het staat vol met boeiende en leesbare artikelen over de meest uiteenlopende wijnen en wijngebieden, geschreven door bekende wijnjournalisten Geen droge kost, geen wijnsnobisme, maar zakelijke informatie voor iedereen die van een goed glas wijn houdt. Wijn is verrassend gewoon en Perswijn draagt dat uit. Het blad wordt zeer gewaardeerd om zijn objectieve en actuele wijninformatie. Voor elk nummer worden door een deskundig panel honderden wijnen kritisch geproefd. www.perswijn.nl.

Over Pitch Communicatie en PR
Een trendsettend bureau in het promoten van food, wijn en hospitality labels. Al meer dan tien jaar heeft Pitch PR een sterke focus op de food- en wijn business en wordt er gewerkt aan opdrachten die uitblinken in smaak, innovatie, duurzaamheid of een ijzersterke prijs/kwaliteit. Pitch PR bestaat uit circa 10 communicatieprofessionals en analyseert, creëert en activeert merken. Dagelijks voert het team van Pitch PR de dialoog met alle media, influencers en bloggers in de wereld van food, wijn, spirits & hospitality. Het bureau wordt herkend als ‘Most Significant PR Agency in the Netherlands’ door Meininger’s Wine & Spirits International. www.pitchpr.nl.

Meer nieuws

Austria retains its lead in organic viticulture

Austria retains its lead in organic viticulture

For the first time ever, a quarter of all Austrian vineyards are certified organicExactly one quarter (25.0%) of the area under vine in Austria has been certified as organically cultivated, as the latest figures released by the Federal Ministry of...

Lees meer
ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

The global spirits industry stands at a turning point — and the inaugural ProSpirits Report – The Future of Spirits captures the opportunities and challenges shaping its next chapter. Based on insights from over 200 industry professionals across 45...

Lees meer
De populairste cocktails van Nederland in 2025

De populairste cocktails van Nederland in 2025

Als het aan onze zoekgeschiedenis ligt, schenken we deze zomer het liefst een Espresso Martini in. Of twee. Uit een analyse van zoekdata door Seeders blijkt dat deze cocktail aan een indrukwekkende opmars bezig is. In juli 2025 werd er bijna 24.500 keer op...

Lees meer
Austrian wines impress in Tokyo

Austrian wines impress in Tokyo

– Major success for Austrian wine exports to Asia: the Austrian Tasting in Tokyo 2025, hosted by the Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) on 22 July, attracted more than 600 wine professionals from the Japanese retail sector, hospitality industry...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This