Het California Wine Institute wordt al jaren geleid door de éminence grise Paul Molleman. Vanaf de jaren 90 is Molleman verantwoordelijk voor de ondersteuning en promotie van California Wines in heel Europa. Na een moeilijk jaar in 2018 waarin er flink bezuinigd moest worden, heeft de recentelijk aangestelde Marketing Directeur van het California Wine Institute Honore Comfort een nieuwe weg ingeslagen en kan er weer iets meer geïnvesteerd worden.

Ter ondersteuning van het Europese kantoor aan de Benoordenhoutseweg in Den Haag komt Marco Tiggelman de gelederen versterken. Met zijn jarenlange ervaring bij de Australian Wine & Brandy Corporation waar hij de Europese scepter zwaaide tot 2008 en later met zijn eigen Wine Marketing Agency VINIUM, brengt Marco een gezonde dosis kennis mee voor een vliegende start. De eerste kennismaking met Californië startte voor hem al met een bezoek aan Robert Mondavi in 1999 en werd een aantal jaren geleden ondersteund door een Wine Production & Science studie, gevolgd bij UC Davis.

Paul en Marco hebben al eerder samengewerkt; zo’n 10 jaar geleden werden de koppen bij elkaar gestoken voor het “Down to Earth’ initiatief op Prowein waarbij destijds naast Californië en Australië ook Zuid-Afrika, Argentinië, Chili en Nieuw Zeeland betrokken waren.  Zoals Marco aangeeft: “Samen ben je creatiever, slimmer en zie je meer mogelijkheden. We hebben een gezonde en energieke klik en willen de markt op een leuke manier nog meer kennis laten maken met Californische wijnen.” Het eerste project dat dit nieuwe dreamteam zal organiseren vindt plaats op 3 februari in The Lobby in Amsterdam; een seminar over wijnen uit Santa Barbara, een streek die bekend werd door de film ‘Sideways”.

Zoek op categorie